A legjobb programok a Tisza-tónál

A Tisza-tónál rengeteg programon vehetünk részt évszaktól függően a csendes madármegfigyeléstől, a kerékpáros sportteljesítményt jelentő teljes Tisza-tó körig.

Bár mára mindenhol hivatásos programgazdák versenyeznek a turisták szórakoztatásáért, a Tisza-tónál ez nem öncélú: a kis falvak, az élővilág, a zegzugos, szigetekkel szabdalt holtágak és a nagy vízfelületek megismertetését szolgálják. Ezekből a programokból válogattuk ki a legjobbakat.

Tisza-tavi Ökocentrum

Poroszló legmodernebb vendégfogadó épületét felröppenő madárról mintázott tornyáról már messziről megismerjük. A 4 szintes látogatóközpontban Európa legnagyobb édesvízi akváriumát járhatjuk be, ahol a gigantikus tokhalak a fejünk fölött úsznak el. A 10 hektáros parkban pöttyös dámvadakkal, kormoránokkal, vidrákkal találkozhatunk, és vidám vízi játékokon tehetjük próbára merészségünket. Az ökocentrumból természetesen ökotúrák is indulnak.

Újra nyit! Tisza-tavi Vízi Sétány

Húsvéttól újra nyitva áll a látogatók előtt a Tisza-tavi Vízi Sétány.  A poroszlói Delfin-kikötőből induló hajójáratokkal juthatunk el az 1500 méteres pallóúthoz, mely közvetlenül a tó vize felett fut egy kis belső tó mentén. Két madármegfigyelőtornyot is elérhetünk a pallókon és egy kis szigetet partján pihenhetünk meg a túrát követően.

Tiszavirág Ártéri Sétaút

A Tiszafüred-Örvényben található Szabics Kikötőből rövid csónakázás után jutunk el a kérészek életét bemutató tanösvényhez. Az izgalmakban bővelkedő út során nem csak a tiszavirághoz jutunk közelebb, hanem tó élővilágát, az itt élő emberek életvitelébe, mesterségeibe is belekóstolhatunk, mint a kosárfonás vagy a teknővájás. Kipróbálhatjuk a kubikolást és az igazi halászladikokat is a belső tavon.

Kalózsziget

A Kalózsziget a Tisza-tó közepén Tiszafüreden helyezkedik el és számtalan élményekkel teli programot kínál mindenki számára a sport és szabadidő aktív eltöltésére egy csodálatos erdei környezetben. A Kalózszigeten található játékok mindenki számára felejthetetlen élményt nyújtanak. A 15 m magas mászótorony és kilátó, a száznál is több akadályból álló kalandpálya rendszer, a csúszópályák, a vízi játékok gyerekeknek és felnőtteknek is egyaránt kínál izgalmas és vidám perceket. A Kalózsziget 18 hektáros területén palló úton közlekedhetünk a sziget csodálatos élővilágát figyelve.

TIPP! Hogyan foglaljunk szállást a Tisza-tónál?

Kétéltű kalandtúra

Ökocentrum és a Balneum Hotel között rendszeresen közlekedő Argo lánctalpas összesen 6 személyt tud szállítani egyszerre. Különösen a megközelíthetetlen helyek bejárására specializálódott, militarista fizimiskájú közlekedési eszköz a vízben csónakként halad, de minden bájosságot nélkülöző könnyedséggel veszi az ingoványos talajon nehézségeit is.

Állatsimogatás a Hortobágy Nyugati Fogadójánál

Tiszafüredhez tartozik és a Hortobágyi Nemzeti Park része a Nyugati fogadó, melyet a mocsárvilág kapujaként szoktak emlegetni. A Nyugati Fogadóban elidőzhetünk a hagyományos állatsereglet körül, lovak, szamár, rackajuhok, kecskék mellett természetesen még számtalan házi állat várja a dögönyözést.  Ugyanitt vezetett túrákat is szerveznek, kerékpárt is kölcsönözhetünk és nevéhez hűen vendégfogadóként is üzemel, sőt a nemzeti parkba is a Nyugati fogadón keresztül léphetünk be.

TIPP! Ne felejtsük otthon a SZÉP kártyánkat!