Szolgáltatások SZÉP kártyával

Míg a 80-as években házibulikban köszöntöttük az új esztendőt, a 90-es években diszkópartikra jártunk, addig az ezredforduló tájékán felbukkant és egyre népszerűbbé válik a wellness hotelbeli szilveszterezés, sőt ma már fürdőkben is rendhagyónak számít szilveszteri, akár gálavacsorás óévbúcsúztatás.

Nem beszélve arról, hogy a „fárasztó" ünnepi programokat jóleső semmittevés helyett megújító, relaxáló és felpezsdítő kezelésekkel érdemes felkészíteni az újesztendőre, így még a január első hetét is bőven érdemes a szálláshelyen tölteni.

TIPP! Ne felejtseünk el idén cafetériánkban SZÉP kártyát igényelni! A SZÉP Kártyával igényelhető szolgáltatásokrólról itt írtunk,  a legjobb téli úti tippekett pedig itt gyűjtöttük össze. SZÉP kártyánkat használjuk fel szállásfoglalásra:   Wellness hotelek SZÉP kártyával  |  Gyógyszállodák SZÉP kártyával

3 szolgáltató bocsát ki SZÉP kártyát, a panziótól wellness hotelig terjed az elfogadóhelyek köre igyekeznek minden típusút elfogadni. Sőt arra is van bizonyos helyeken lehetőség, hogy akár honlapon keresztül is fizethetünk kártyával. Érdemes tudni, milyen sokoldalúan használhatjuk fel a kártyánkat. Csak óvatosan göngyölgessük a kártyán halmozódó összegeket, mivel a juttatás évét követő második naptári év május 31-ig tudjuk csak elkölteni.

Zsebek, azaz az alszámlák

Az alszámlákra kérhető összegek be vannak limitálva, szálláshely részre 225 ezer Ft-ot, a vendéglátás fülre 150 ezer Ft-ot, addig a szabadidő területre 75 ezer Ft-ot igényelhetünk.

Legfontosabb tény, hogy csak belföldi üdülésre fordítható, hiába foglalunk hazai utazási irodában vagy szállodaláncnál, ha nem itthon utazunk.

Alapvető különbség jelentkezik attól függően, hogy hol foglalunk. Ha utazási csomagot vásárolunk és utazási irodában fizetünk, akkor csak a szálláshely alszámlát vehetjük igénybe, míg ha a szálláshelynél foglalunk szállást, akkor nemcsak egy, hanem több alszámlával is gazdálkodhatunk, így a vendéglátás, szabadidő alszámlát is bevonhatjuk. További különbség, ha a szálláshelyen szállással vagy anélkül veszünk igénybe további szolgáltatásokat, mint például étkezést vagy wellness kezelést.Az első verzió szerint akár a teljes belföldi üdülés költsége, beleértve étkezéseket és egyéb szolgáltatásokat is, rendezhetőek az alszámlák akár kombinációjából.

Az utóbbi esetben csak az adott számlának megfelelő szolgáltatás fizethető, többek között vendéglátásból éttermi étkezés, szabadidőből pedig többek között kerékpárkölcsönzés vagy testedzés. Csak megjegyzésképpen, hogy az olyan utazás során felmerülő költségek, mint az  idegenforgalmi adó, mely településenként eltérő, már nem rendezhető SZÉP  kártyával, de a hotel parkolás és a minibár fogyasztás sem.

A már emlegetett alszámlák különböző célokat szolgálnak, így eltérő területeken fizethetünk velük.

Vendéglátás

Vendéglátás alszámla alapvetően arra lett kitalálva, hogy azonnal fogyasztható készételeket vehessünk belőle akár étteremben, menzán, ételkiszállítással vagy kifőzdében, ahol elfogadják ezt a fizetési módot.Viszont ha csak megszomjaztunk, de étkezni nem szeretnénk, már nem alkalmas fizetésre a kártya.

További lehetőség, hogy a szálláshelyünkön nemcsak vacsorázhatunk belőle, ha megéheztünk a fürdőzés után, hanem akár a teljes üdülés is rendezhető innen, ha más alszámlárólmár elfogyott a pénzünk. További számunkra kedvező tény, hogy 2013.07.01-től már gyógyfürdők és strandbelépő is fizethető belőle. Viszont uszodabelépőt kizárólag szabadidő alszámláról vásárolhatunk.

Szabadidő

A szabadidő alszámla is igen széleskörű, a koncertjegytől az állatkert látogatáson át belföldi idegenvezetésig és uszoda belépőig terjed a választék. Itt a legszélesebb a felhasználhatóság, viszont jó tudni, hogy vannak majdnem minden tételnél kivételek, amire már nem alkalmazható a kártya. Wellness pihenéshez kapcsolódóan foglalhatunk vele olyan orvosi gyógykezelést nem igénylő kezeléseket, mint aromaterápia, természetgyógyászati ellátás, akupunkúra, orvosi gyógymasszázs vagy hátmasszázs, sóbarlang, homeopátia vagy lovas terápia. Természetesen nemcsak wellness hotelben vehetünk igénybe ilyen kezeléseket.

Ezenkívül szoláriumban barnulhatunk, gőzfürdőzhetünk vagy szaunázhatunk, gyógy-, termál vagy élményfürdőbe válthatunk belépőt, keleti kezeléseken (pl.ayurvéda vagy thai masszázs) vagy frissítő masszázson relaxálódhatunk, sőt az egyre népszerűbb magyar találmánnyal, a Sensolite-tal erősíthetjük meg immunrendszerünket. Sajnos az ünnepi szépítkezés már nem fér bele a kártya felhasználhatóságába, így manikürt, pedikürt, kozmetikai kezelést vagy fodrászatot ne is keressünk az elfogadóhelyek között.

Ha nagyon elteltünk az ünnepi lakomák során, nyugodtan beugorhatunk edzeni vagy különböző sportoktatásra, mint jóga, harcművészeti vagy úszás. Továbbá bérelhetünk általa sportpályát, sípályára válthatunk belépőt, szabadidőparkban szolgáltatást igényelhetünk vagy eszközt bérelhetünk. Ha újra itt a nyár, akkor strandbelépőtől kezdve nyugágyig, napernyőig, kabinig mindent fizethetünk belőle.