Dombra fel, dombról le

Reméljük, hogy ha azt mondjuk, Közép-Dunántúl, akkor mindenkinek eszébe jutnak a régió szép városai, a dombos táj képe, egy bakonyi túra, a cseszneki vár, számtalan emlék vagy kitűzött úti cél, amit egy napon meg kell látogatni.

A tavasz a legjobb évszak a felfedezésre, ezért mi most összeszedtünk néhány közép-dunántúli programot, hogy mennyi mindent is lehet csinálni a régióban, ha egy kis aktivitásra, mozgásra vágyunk.

Kalandpark

A Sobri Jóska Élménypark a Bakony legnagyobb kalandparkja. A drótkötél-mászópályák mellett vízi akadálypályák, íjászat, állatsimogató, légvár, trambulin is van, és még annyi minden, hogy felsorolni sem tudjuk. Felnőtteknek horgász- és csapatépítő programokat is kínál a park.

Bob

A BalatoniBob Szabadidőpark 800 méteres bobpályával, mászófallal, kalandparkkal, kilátóval, fitness parkkal, erdei játszótérrel, kávézóval és étteremmel vár minden korosztályt egész napos szórakozásra.

„Etyekwood"

A Közép-Dunántúl egyedülálló látványossága az etyeki Korda filmpark, ahol sétát tehetünk nagy filmek díszletei mögött, interaktív filmes kiállítást vagy tárlatot tekinthetünk meg a legendás Korda fivérek életéről, és még saját filmet is forgathatunk.

TIPP! Bortúrák, pincék Mórtól Etyekig

Templomok

A Zirci Apátság felújított épületegyüttese és kertje igazi építészeti műremek. A komplexumban egy templom és a Ciszterci Látogatóközpont is helyet kapott, mely az 1182-ben alapított apátság nyolcszáz éves múltját és műtárgyait mutatja be interaktív eszközök segítségével.

Szöges ellentéte, de nem kevésbé látványos a zsámbéki romtemplom, amit a helyiek szakrális helynek is tartanak. Budapestről mindössze fél óra autóútra találjuk.

TIPP! Még több: várak és kastélyok | Top 20 vár Magyarországon

Segway

Ha még nem próbáltuk, kipróbálhatjuk, ha már jól megy, akkor túrázhatunk vele erdőben is, de városnézésre is kiváló eszköz a segway. Veszprémben is részt vehetünk segway túrán.

TIPP! Még több extrémség két keréken

Tollaslabda + kerékpár

Egy igazán változatos aktív csomag, amelyben tollaslabda, kalandparki kedvezmény és kerékpártúra is van. Ha kellően elfáradtunk, akkor szaunával és pezsgőfürdővel pihentethetjük izmainkat.